Płaski brzuch? Do dzieła!

Płaski brzuch to marzenie wielu osób, zwłaszcza kiedy zbliża się okres letni i chciałoby się bez skrępowania pokazywać na plaży. Co zrobić, aby osiągnąć ten cel?

Przede wszystkim… motywacja

Zawsze pierwszym krokiem, który trzeba postawić w celu osiągnięcia wymarzonej sylwetki, jest gotowość do poświęceń oraz ciężkiej pracy. Nie oszukujmy się – tak jak pieniądze nie przychodzą same i wymagają pracy, tak samo dobra sylwetka również wymaga pracy.

Każdy musi znaleźć złoty środek motywacji, która pozwoli utrzymać dyscyplinę w kryzysowych momentach, a takich na pewno nie zabraknie. Momenty słabości czyhają na każdego z nas, ale należy je pokonać. Wprawdzie zależy nam na doskonałej sylwetce i płaskim brzuchu, prawda?

Sposoby na płaski brzuch

Nie od dziś wiadomo, że receptą na sukces w przypadku pracy nad brzuchem są dwa czynniki: dieta oraz aktywność fizyczna.

Oba te czynniki muszą ze sobą współgrać, gdyż dbając o jeden, a zaniedbując drugi, efekty nie będą zadowalające.

Jeśli chodzi o odżywianie, to dieta nie polega na ograniczeniu do minimum jedzenia, tylko na spożywaniu właściwych produktów. Należy wystrzegać się jak najbardziej alkoholu, słodyczy czy przetworzonych produktów zawierających duże ilości prostego cukru oraz tłuszczy. Dieta powinna opierać się na pełnoziarnistych produktach, rybach, chudym mięsie, nabiale czy warzywach i owocach.

Odpowiednie odżywianie zapewni naszemu organizmowi paliwo, które to paliwo należy wykorzystać m.in. na aktywność fizyczną. Pozwoli to na efektywne spalanie tłuszczu oraz wzmocnienie mięśni brzucha.

Podstawowymi ćwiczeniami na mięśnie brzucha są oczywiście brzuszki i to świetne rozwiązanie na sam początek. Jednak, żeby mięśnie brzucha wzmacniać w optymalny sposób, na samych brzuszkach nie może się skończyć, gdyż angażują one wszystkich potrzebnych partii mięśni.

Nie będziemy tutaj wymieniać i opisywać ćwiczeń na brzuch, ponieważ z łatwością można je znaleźć na specjalistycznych stronach. Z kolei, jeśli interesują nas jak najszybsze efekty, to najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie skontaktowaniem się z trenerem personalnym lub udanie się na siłownię bądź  do centrum fitness.

Zobacz też: