Fitness na wzmocnienie mięśni

Szczupłe kobiety stają czasem przed dylematem: ćwiczyć mięśnie czy nie ćwiczyć? Chciałyby być one silniejsze, ale boją się rozrostu masy mięśniowej. Jest na to recepta!

Wzrost siły mięśni bardzo często utożsamiany jest z ich rozrostem i tego właśnie obawia się wiele kobiet. Wysportowane ciało to pożądany efekt ćwiczeń, ale głównie chodzi o jędrność i szczupłą sylwetkę. Widoczne mięśnie nie zawsze są mile widziane wśród pań.

Receptą na to jest trening ogólnorozwojowy – wzmacnia on nasze mięśnie oraz sprawność fizyczną, nie rozbudowując jednocześnie masy mięśniowej. To bardzo dobre rozwiązanie także dla osób, które dopiero chcą zacząć swoją przygodę z ćwiczeniami, a mają opory przed pójściem prosto na siłownię.

Na zajęcia ogólnorozwojowe najlepiej udać się do centrum fitness, gdzie od samego początku będzie pracowało się pod okiem instruktora. Pozwoli to uniknąć błędów przy wykonywaniu ćwiczeń, które zmniejszają ich efektywność oraz mogą doprowadzić do urazów.

Rodzaje ćwiczeń ogólnorozwojowych

Wyróżnić można kilka rodzajów ćwiczeń ogólnorozwojowych, które różnią się między sobą nieco metodyką.

W centrach fitness dużą popularnością cieszą się tzw. power pump. Co się kryje za tą tajemniczą nazwą?

W skrócie, power pump polega na intensywnych ćwiczeniach siłowo – wytrzymałościowych ze sztangą. Wykonywane są grupowo z instruktorem, ale każdy ćwiczący sam dobiera sobie sztangę z odpowiednim dla siebie obciążeniem. Dzięki temu w jednej grupie mogą znajdować się zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane.

Jedna sesja ćwiczeń w zależności od centrum fitness trwa zazwyczaj od 40 minut do 1 godziny, ale czas ten wykorzystywany jest bardzo intensywnie. Przerwy są krótkie, a ćwiczenia uwzględniają wszystkie główne partie ciała.

Osoby początkujące mogą mieć problem z wytrzymaniem tempa narzuconego przez instruktora, ale nie należy się zniechęcać, gdyż to całkowicie normalne. Jeśli zaczyna się angażować długo nieużywane mięśnie, to siłą rzeczy po pewnym czasie zaczną one odmawiać posłuszeństwa. Trening jednak czyni mistrza, a po kilku tygodniach z power pump będzie się czuło zauważalne postępy.

Zobacz też: