Dbaj o kręgosłup!

Schorzenia kręgosłupa to bardzo poważny problem, który w znacznym stopniu potrafi utrudnić normalne codzienne funkcjonowanie. Dlatego też bardzo ważne jest, aby zacząć dbać o kręgosłup zanim pojawią się dolegliwości – wtedy może być już za późno.

Prowadzony w dzisiejszych czasach tryb życia zdecydowanie nie sprzyja zdrowiu kręgosłupa. Mowa tutaj przede wszystkim o siedzącym trybie życia podczas pracy przy komputerze. Już samo wielogodzinne siedzenie bardzo obciąża kręgosłup, a jeśli dodamy do tego zazwyczaj nieprawidłową postawę, to mamy gotowy przepis na chory kręgosłup.

Tak jak styl pracy nie zawsze łatwo jest zmienić, a czasem nie jest to możliwe, to bardzo łatwo można zmienić codzienne nawyki i dodać do nich ćwiczenia wzmacniające kręgosłup.

Jak zadbać o kręgosłup?

Dbanie o kręgosłup jest w interesie każdego człowieka, gdyż jego urazy potrafią być bardzo uciążliwe i na wiele dni przykuć osobę do łóżka. Jego zbytnie obciążenie, nieprawidłowa postawa i nieaktywność mięśni, prędzej czy później sprawią, że poczujemy ból w plecach, który zlekceważony może doprowadzić do poważnych urazów.

W jaki sposób należy zatem troszczyć się o kręgosłup? Najlepiej regularnie poświęcać czas na ćwiczenia i aktywność fizyczną, ale jeśli nie mamy czasu na systematyczny trening, to warto wygospodarować chociaż godzinę w tygodniu na ćwiczenia skoncentrowane na wzmacnianiu kręgosłupa.

Są one zalecane zarówno zdrowym osobom w ramach profilaktyki, jak i tym, które odczuwają już bóle pleców, są świadome problemów z kręgosłupem i chciałyby problemy te rozwiązać. Nie należy lekceważyć nawet najmniejszych objawów, gdyż wady w obrębie pleców bardzo często rozwijają się dość powoli.

Prawidłowe ćwiczenia wzmacniają kręgosłup oraz istotne grupy mięśniowe pleców, a także pomagają w utrzymywaniu prawidłowej postawy. Ważne jest, by podczas treningu angażować mięśnie głębokie, gdyż to one w dużej mierze odpowiadają za postawę i wpływają na nasze nawyki ruchowe.

Nie bądź kolejną osobą, która o znaczeniu i wartości kręgosłupa przekona się dopiero wtedy, kiedy będzie miała z nim problemy.

Zobacz też:

Dbaj o kręgosłup!

Ćwicz także swoje wnętrze

Fitness na wzmocnienie mięśni

Płaski brzuch? Do dzieła!